HF-1 Orzeł

Odpowiedź High Flyers na amerykańskiego MQ-1 Predator. Wprawdzie ponad 4-krotnie mniejszy i nie wyposażony w sloty na pociski klasy Hellfire oraz Striker (jeszcze), jednak prawdopodobnie skonstruowany z większą pasją i tryskający entuzjazmem wobec czekających go misji. Laureat 3 miejsca w zawodach lotniczych podczas Międzyuczelnianych Inżynierskich Warsztatów Lotniczych w 2012 roku. Przystosowany do autonomicznych misji zwiadowczych, wyposażony w nasz autorski układ autopilota, kamerę na ruchomej głowicy, spadochron oraz silnik, którego moc prawdopodobnie pozwoliłaby na start z pilotem na pokładzie (nie znaleźliśmy jednak chętnych do weryfikacji tej hipotezy).



HF-2 Heron

Ten samolot udźwigowy zapewnił nam szóste miejsce w zawodach Air Cargo Challenge 2013 w Portugalii. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy budowie Falcona ten model jest zdolny do transportu nawet 15-kilogramowych ładunków i pomimo prawie 5-metrowej rozpiętości skrzydeł mieści się w skrzyni o wymiarach 160mm x 80mm x 80mm (nie, w środku nie jest większa).



HF-4 X

Pierwszy skonstruowany przez nas praktycznie od podstaw  pojazd latający pionowego startu i lądowania. Czterowirnikowiec przeznaczony do udziału w International Micro Air Vehicle Conference and Flight Competition 2013 zapewnił nam 2 miejsce w obu kategoriach, w których brał udział - indoor autonomy oraz indoor operation. Rozpoznawalny z dużej odległości po charakterystycznym odgłosie przywodzącym na myśl dentystę – amatora w sklepie z markowymi elektronarzędziami, wyposażony w 2 kamery, 4 silniki oraz ilość czujników i mikroprocesorów zawstydzającą większość sztucznych satelitów Ziemi, posiada zdolność automatycznego utrzymywanie wysokości, interpretacji kodów QR, trafiania ładunkiem do celu i lądowania precyzyjnego.




HF-5 Hexa

Młodszy, ale i lepiej dożywiony brat HF-3 Igry, narażony na podobne, albo i jeszcze bardziej traumatyczne przeżycia. Sześciosilnikowa platforma umożliwiająca nagrywanie filmów oraz zdjęć z powietrza. Dzięki zastosowaniu sześciu silników osiągnęliśmy idealną stabilność i bezpieczeństwo. Wykorzystywana m.in. podczas Igrów 2014 oraz do nagrywania materiałów na potrzeby obchodów 70-cio lecia Politechniki Śląskiej.



HF-6 Y

Ta oto 6-silnikowa maszyna stanowi naszą odpowiedź na globalne zmiany klimatu. Dzięki unikalnej konstrukcji zapewnionej przez ramę wyprodukowaną na naszej drukarce 3D ten dron był w stanie pokonać wszystko, co przygotowało dla niego pogoda w Delft w Holandii, gdzie zajął 4 miejsce podczas zawodów IMAV 2015, oraz w Bezmiechowej, gdzie podczas MIWL 2015 uplasował się na pierwszej pozycji.



HF-7 Condor

Kondorowate to rodzina ptaków z rzędu szponiastych, której członkowie mogą się poszczycić największą rozpiętością skrzydeł pośród ptactwa lądowego. Za sprawą High Flyers dołączył do nich nowy okaz: HF-5 Condor. Osobnik ten w dniach 7-9 Sierpnia brał udział w zawodach Air Cargo Challenge 2015 w Stuttgarcie w Niemczech. HF zajęło 15 miejsce na 29 startujących drużyn. Platforma ma 350cm rozpiętości skrzydeł, zbudowana jest w całości z włókna węglowego.



HF-8 Buzzard

Myszołowy to dwa bliźniacze wielowirnikowce w układzie quadrokoptera - uzupełniają lukę pomiędzy ciężką Hexą, a mniejszym HF-4X. Chcieliśmy je nazwać Auto i Crash ale po zwycięstwie przy ich pomocy podczas Droniady 2018 należy im się pochwała. Białe hełmy skutecznie przestraszyły konkurencje oraz okazały się całkiem sprawnymi konstrukcjami. Wydajny system napędowy zapewniał około 17 minut lotu, a system cyfrowej wizji oraz czujniki bluetooth z duża precyzją lokalizowały beacony ofiar podczas misji search and rescue.



HF-9 Kite

Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu Opis Samolotu



HF-10 VTOL

Konstrukcja VTOL łączy zalety klasycznego wielowirnikowca oraz stałopłatu. Autonomiczna, uniwersalna platforma w trybie multirotora jest wstanie wystartować i precyzyjnie wylądować w prawie każdym miejscu. Po starcie następuje transformacja do trybu samolotu, co skutecznie zwiększa zasięg operacyjny oraz maksymalny czas lotu. Na pokładzie znajduje się min. nowoczesny kontroler lotu z trzema niezależnymi modułami IMU, dwa odbiorniki GPS (GPS, Galileo, GLONASS, BeiDou), komputer do analizy wizyjnej, głowica obserwacyjna, radiolink przesyłający sygnał RC oraz dane o maksymalnym zasięgu 50km, a także systemy bezpieczeństwa takie jak spadochron awaryjny czy autorski moduł bezpieczeństwa typu "geofence". Długi czas lotu oraz daleki zasięg VTOL zawdzięcza specjalnie dobranemu systemowi napędowemu oraz jednostce zasilania.



Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia Spójności, Unia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny