bg clouds

Hangar

 

HF-1 Orzeł

 

Odpowiedź High Flyers na amerykańskiego MQ-1 Predator. Wprawdzie ponad 4-krotnie mniejszy i nie wyposażony w sloty na pociski klasy Hellfire oraz Striker (jeszcze), jednak prawdopodobnie skonstruowany z większą pasją i tryskający entuzjazmem wobec czekających go misji. Laureat 3 miejsca w zawodach lotniczych podczas Międzyuczelnianych Inżynierskich Warsztatów Lotniczych w 2012 roku. Przystosowany do autonomicznych misji zwiadowczych, wyposażony w nasz autorski układ autopilota, kamerę na ruchomej głowicy, spadochron oraz silnik, którego moc prawdopodobnie pozwoliłaby na start z pilotem na pokładzie (nie znaleźliśmy jednak chętnych do weryfikacji tej hipotezy).

 


 

HF-2 Heron

 

Ten samolot udźwigowy zapewnił nam szóste miejsce w zawodach Air Cargo Challenge 2013 w Portugalii. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy budowie Falcona ten model jest zdolny do transportu nawet 15-kilogramowych ładunków i pomimo prawie 5-metrowej rozpiętości skrzydeł mieści się w skrzyni o wymiarach 160mm x 80mm x 80mm (nie, w środku nie jest większa).

 


 

HF-4 X

 

Pierwszy skonstruowany przez nas praktycznie od podstaw pojazd latający pionowego startu i lądowania. Czterowirnikowiec przeznaczony do udziału w International Micro Air Vehicle Conference and Flight Competition 2013 zapewnił nam 2 miejsce w obu kategoriach, w których brał udział - indoor autonomy oraz indoor operation. Rozpoznawalny z dużej odległości po charakterystycznym odgłosie przywodzącym na myśl dentystę – amatora w sklepie z markowymi elektronarzędziami, wyposażony w 2 kamery, 4 silniki oraz ilość czujników i mikroprocesorów zawstydzającą większość sztucznych satelitów Ziemi, posiada zdolność automatycznego utrzymywanie wysokości, interpretacji kodów QR, trafiania ładunkiem do celu i lądowania precyzyjnego.

 



HF-5 Hexa

 

Młodszy, ale i lepiej dożywiony brat HF-3 Igry, narażony na podobne, albo i jeszcze bardziej traumatyczne przeżycia. Sześciosilnikowa platforma umożliwiająca nagrywanie filmów oraz zdjęć z powietrza. Dzięki zastosowaniu sześciu silników osiągnęliśmy idealną stabilność i bezpieczeństwo. Wykorzystywana m.in. podczas Igrów 2014 oraz do nagrywania materiałów na potrzeby obchodów 70-cio lecia Politechniki Śląskiej.

 


 

HF-6 Y

 

Ta oto 6-silnikowa maszyna stanowi naszą odpowiedź na globalne zmiany klimatu. Dzięki unikalnej konstrukcji zapewnionej przez ramę wyprodukowaną na naszej drukarce 3D ten dron był w stanie pokonać wszystko, co przygotowało dla niego pogoda w Delft w Holandii, gdzie zajął 4 miejsce podczas zawodów IMAV 2015, oraz w Bezmiechowej, gdzie podczas MIWL 2015 uplasował się na pierwszej pozycji.

 


 

HF-7 Condor

 

Kondorowate to rodzina ptaków z rzędu szponiastych, której członkowie mogą się poszczycić największą rozpiętością skrzydeł pośród ptactwa lądowego. Za sprawą High Flyers dołączył do nich nowy okaz: HF-5 Condor. Osobnik ten w dniach 7-9 Sierpnia brał udział w zawodach Air Cargo Challenge 2015 w Stuttgarcie w Niemczech. HF zajęło 15 miejsce na 29 startujących drużyn. Platforma ma 350cm rozpiętości skrzydeł, zbudowana jest w całości z włókna węglowego.

 


 

HF-8 Buzzard

 

Myszołowy to dwa bliźniacze wielowirnikowce w układzie quadrokoptera - uzupełniają lukę pomiędzy ciężką Hexą, a mniejszym HF-4X. Chcieliśmy je nazwać Auto i Crash ale po zwycięstwie przy ich pomocy podczas Droniady 2018 należy im się pochwała. Białe hełmy skutecznie przestraszyły konkurencje oraz okazały się całkiem sprawnymi konstrukcjami. Wydajny system napędowy zapewniał około 17 minut lotu, a system cyfrowej wizji oraz czujniki bluetooth z duża precyzją lokalizowały beacony ofiar podczas misji search and rescue.

 


 

HF-9 Kite

 

obecnie brak opisu













 


 

HF-10 VTOL

 

Konstrukcja VTOL łączy zalety klasycznego wielowirnikowca oraz stałopłatu. Autonomiczna, uniwersalna platforma w trybie multirotora jest wstanie wystartować i precyzyjnie wylądować w prawie każdym miejscu. Po starcie następuje transformacja do trybu samolotu, co skutecznie zwiększa zasięg operacyjny oraz maksymalny czas lotu. Na pokładzie znajduje się min. nowoczesny kontroler lotu z trzema niezależnymi modułami IMU, dwa odbiorniki GPS (GPS, Galileo, GLONASS, BeiDou), komputer do analizy wizyjnej, głowica obserwacyjna, radiolink przesyłający sygnał RC oraz dane o maksymalnym zasięgu 50km, a także systemy bezpieczeństwa takie jak spadochron awaryjny czy autorski moduł bezpieczeństwa typu "geofence". Długi czas lotu oraz daleki zasięg VTOL zawdzięcza specjalnie dobranemu systemowi napędowemu oraz jednostce zasilania.

 


 

HF-11 ATLAS

 

obecnie brak opisu


 


HF-9 Kite

HF-8 Buzzard

HF-10 VTOL

HF-10 VTOL

HF-10 VTOL to nasza odpowiedz na wymogi regulaminowe zawodów Medical Express odbywające się w sierpniu tego roku w Queensland w Australii. Celem zawodów UAV Medical Express 2018 jest autonomiczny lot platformy na odległość około 25km omijając statyczne oraz dynamiczne strefy zakazu lotu (NFZ) imitujące innych uczestników ruchu lotniczego, wykrycie markera wizyjnego u celu, precyzyjne lądowanie, podjęcie ładunku, start i przelot z powrotem do bazy. Finalnie ?cie?ka lotu platformy może wynieść aż 60km oraz trwać maksymalnie do 60 min. Konstrukcja VTOL łączy zalety klasycznego wielowirnikowca oraz sta?op?atu. Autonomiczna, uniwersalna platforma w trybie multirotora jest wstanie wystartować i precyzyjnie wylądować w prawie każdym miejscu. Po starcie następuje transformacja do trybu samolotu, co skutecznie zwiększa zasięg operacyjny oraz maksymalny czas lotu. Na pokładzie znajduje sę min. nowoczesny kontroler lotu z trzema niezależnymi modułami IMU, dwa odbiorniki GPS (GPS, Galileo, GLONASS, BeiDou), komputer do analizy wizyjnej, głowica obserwacyjna, radiolink przesyłający sygnał RC oraz dane o maksymalnym zasięgu 50km, a także systemy bezpieczeństwa takie jak spadochron awaryjny czy autorski modu? bezpieczeństwa typu "geofence". Długi czas lotu oraz daleki zasięg VTOL zawdzięcza specjalnie dobranemu systemowi napędowemu oraz jednostce zasilania.

Konstruktorzy i piloci: Michał Simon, Zbigniew Gorol
Autopilot: Pixhawk 2.1
Kategoria: UAV
Rozpiętość: 2,6
Masa: 6500g
Technologia: sklejka, balsa
Przeznaczenie: zawody UAV Medical Express 2018

 

HF-7 Condor

HF-7 Condor

Kondorowate to rodzina ptaków z rzędu szponiastych, której członkowie mogą się poszczycić największą rozpiętością skrzydeł pośród ptactwa lądowego. Za sprawą High Flyers dołączył do nich nowy okaz: HF-5 Condor. Osobnik ten w dniach 7-9 Sierpnia brał udział w zawodach Air Cargo Challenge 2015 w Stuttgarcie w Niemczech. HF zajęło 15 miejsce na 29 startujących drużyn. Platforma ma 350cm rozpiętości skrzydeł, zbudowana jest w całości z włókna węglowego.

 

Rozpiętość skrzydeł: 350 cm
Masa startowa: 5,5 kg
Maksymalny udźwig: 5 kg
Napęd: elektryczny, śmigłowy
Moc: 400 W
Materiał konstrukcyjny: kompozyty

 

HF-6 Y

HF-6 Y

Ta oto 6-silnikowa maszyna stanowi naszą odpowiedź na globalne zmiany klimatu. Dzięki unikalnej konstrukcji zapewnionej przez ramę wyprodukowaną na naszej drukarce 3D ten dron był w stanie pokonać wszystko, co przygotowało dla niego pogoda w Delft w Holandii, gdzie zajął 4 miejsce podczas zawodów IMAV 2015, oraz w Bezmiechowej, gdzie podczas MIWL 2015 uplasował się na pierwszej pozycji.

 

Wymiary: 50 x 40 cm
Waga: 1.3 kg
Czas lotu: 20 min
Moc: 1200 W
Napęd: elektryczny, 6 wirników
Przeznaczenie: IMAV 2015

 

HF-3 Igry

 

Konstruktorzy: Marcin Janik, Oliver Kurgan, Łukasz Szczurowski, Marcin Kolny, Paweł Matyszok.
Wsparcie: Opiekunowie koła
Operator: Marcin Janik
Safety pilot: Oliver Kurgan
Rozmiar: 70cm x 70cm
Waga: 1.4kg
Czas lotu: 15min
Przeznaczenie: Igry 2013

 

 

HF-5 Hexa

HF-5 Hexa

Młodszy, ale i lepiej dożywiony brat HF-3 Igry, narażony na podobne, albo i jeszcze bardziej traumatyczne przeżycia. Sześciosilnikowa platforma umożliwiająca nagrywanie filmów oraz zdjęć z powietrza. Dzięki zastosowaniu sześciu silników osiągnęliśmy idealną stabilność i bezpieczeństwo. Wykorzystywana m.in. podczas Igrów 2014 oraz do nagrywania materiałów na potrzeby obchodów 70-cio lecia Politechniki Śląskiej.

 

Wymiary: 98 x 98 cm
Waga: 3,5 kg
Czas lotu: 15 min
Moc: 2400 W
Napęd: elektryczny, 6 wirników
Przeznaczenie: Igry 2014

logo ue